Pracodawca nie chce takiego pracownika. 9 typów pracowników, których pozbywają się szefowie

Pracodawca wie, że dobrzy pracownicy przyczyniają się do rozwoju firmy, dbają o nią, dążą do lepszych wyników. Ale są tacy, którzy niszczą firmę, anulując wszelkie wysiłki innych efektywnych pracowników.

Oto zestawienie cech charakterystycznych dla pracowników nielubianych przez pracodawców. Jeśli podejrzewasz którąkolwiek z tych cech u siebie – powinieneś przemyśleć swoje zachowanie. W końcu może to wpłynąć na pracę nie tylko w obecnego pracodawcy, ale także w następnego.

Pracodawca pożegna tego, który nie potrafi zakończyć sprawy

Pracodawca często żegna się z pracownikami, którzy nie są w stanie ukończyć projektu i opuszczają go w połowie. Tacy pracownicy nie wiedzą, jak planować, są stale utrudniani przez siłę wyższą w wykonaniu zadania. Minusem jest to, że szef często dowiaduje się o niedotrzymaniu terminu i niemożności wykonania określonego zadania w dniu jego nadejścia lub za kilka dni – jeśli o to poprosi. Jeśli powtarza się to kilka razy, podejmowane są zazwyczaj drastyczne działania, drogi się rozchodzą.

„Powiedział – zrobił” – nie chodzi o nich

Pracownicy, którzy nie dotrzymują obietnic, natychmiast ostrzegają pracodawcę. Zawieść kolegów lub kierownictwo – to dla nich nie problem, mogą wymyślić 100 i 1 wymówkę, dlaczego nie dotrzymał obietnicy, obwiniać innych. Jeśli dzieje się to systematycznie, nic dobrego z tego nie wyniknie. W końcu pracodawcy cenią pracowników, którzy dotrzymują słowa i są odpowiedzialni za wszystko, co powiedzieli i obiecali.

Niezależni pracownicy

Pracownicy, którzy mają problemy z samodzielnością, którzy muszą być stale monitorowani i namawiani do wykonania określonego zadania – prawdziwy test dla lidera i współpracowników. Jedno, jeśli pracownik niedawno dostał pracę i zadaje pytania i liczy na pomoc – w porządku. Ale jeśli pracuje w firmie od dłuższego czasu i przychodzi z pytaniem, na które może się sam znaleźć odpowiedź + ma odpowiednie kwalifikacje – to stresujące. Tacy pracownicy nie są lubiani. Zwolnienie nie jest najlepszym sposobem promowania niezależności, ale jest praktykowane.

Pracodawca nie chce Pracownika, który nie chcą się uczyć

Pracownicy, którzy nie mają ochoty się uczyć, rozwijać, nie są nastawieni na sukces i nie stawiają sobie nowych celów, ostrzegają pracodawców. W tym przypadku możliwe są dwa scenariusze: albo firma zastanowi się nad przyczynami braku chęci do nauki i możliwymi sposobami rozwiązania sytuacji (jeśli wynika to np. z tego, że pracownik nie widzi związku między swoim wysiłkiem i płacą) lub po prostu będzie szukać zastępstwa.

Pracownicy, którzy powtarzają te same błędy

Ten, kto nic nie robi, nie myli się. Kiedy pracownik popełni błąd po raz pierwszy, czasami wystarczy zwrócić uwagę na to, co należy poprawić. Ale jeśli ten sam błąd się powtórzy, trzeba zrozumieć przyczyny: rozmawia się z pracownikiem i informuje go o możliwych konsekwencjach jego błędów / błędnych decyzji. Błędy systematyczne nie są łatwe do naprawienia, jeśli nie pracujesz nad ich zmianą – zrozumieniem i rozwiązaniem problemu – trudno będzie z tobą pracować.

Toksyczni pracownicy

Pracodawcy prawie zawsze starają się pozbyć toksycznych pracowników. W końcu zatruwają atmosferę w zespole. Swoim pesymizmem, niedowierzaniem w powodzenie projektu (kolejne zadanie) / brakiem perspektyw / sceptycyzmem / krytyką itp. niszczą zespół. Często tacy pracownicy rozpowszechniają negatyw, widzą go we wszystkim i rozpowszechniają. Powoli, ale pewnie zatruwają środowisko i podkopują motywację innych pracowników. Lepiej, żeby firma pożegnała się z takimi pracownikami.

Pracodawca nie lubi intryg i plotek

Kłamstwo zarówno w relacjach osobistych, jak i zawodowych jest niedopuszczalne. Osoby, które nie wiedzą, jak żyć bez skandali i nieustannie szukają tych, których znienawidzą z zespołu – nie przetrwają w żadnym towarzystwie. Są najbardziej niebezpieczni i mogą zniszczyć drużynę. Pozbywają się ich nawet bez zastanowienia.

Pracodawca lubi pracowników, którzy lubią jego pracę

Nic dziwnego, że tacy pracownicy są niedbałe, niechlujni i delegują swoje obowiązki na współpracowników i podwładnych. Sami siedzą w próżnych spodniach, a inni są poważnie dotknięci. Inni koledzy często skarżą się na innych leniwych kolegów kierownictwu. Aby nie podkopywać pracy całego zespołu – trzeba zdecydować – zostawiać takich pracowników, czy nie.

Menedżerowie, którzy tylko umieją zarządzać, ale nie rozumieją procesów pracy i nie wiedzą, jak „pracować własnymi rękami”

Podwładni takiego lidera często znajdują się pod presją w stylu „powiem ci, co masz robić”, wydają się odgrywać szefa. Taki lider stara się tylko dowodzić podwładnymi, a nie pomagać w nauce i rozwoju, nie może być oporą i pomóc w razie potrzeby. Wszystkie dobre pomysły, aspiracje i entuzjazm, jakie pracownicy wnoszą do zawodu, spełzły na niczym. W rezultacie pracownicy po prostu chcą uciec, powodem ich zwolnienia jest zachowanie szefa. Dlatego, aby nie zwalniać najlepszych pracowników – lepiej zmienić szefa.