Choroba zawodowa: ranking chorób pracowników biurowych

Choroba zawodowa to choroba, która została spowodowana przez szkodliwe czynniki, jakie występują w miejscu pracy lub poprzez sposób jej wykonywania. Czy wiesz na jakie choroby zawodowe jesteś narażony w pracy biurowej?

Choroba zawodowa w biurze

Amerykańscy lekarze wymienili dziesięć najbardziej niebezpiecznych czynników, które mogą negatywnie wpływać na zdrowie pracowników biurowych. Oto one:

Praca siedząca niesie szereg ryzyka

Największym niebezpieczeństwem jest siedzący tryb pracy biurowej. W rezultacie prawdopodobieństwo otyłości dramatycznie wzrasta. Aby tego uniknąć, lekarze zalecają chodzenie co najmniej dwie godziny dziennie.

W ten sam sposób należy radzić sobie z drugim najważniejszym nieszczęściem biurowym — ryzykiem zachorowania na zakrzepicę nóg i płuc. Mogą wystąpić podczas długiej pracy siedzącej z powodu spowolnienia przepływu krwi. Zaniedbane choroby prowadzi do zawału serca i udaru mózgu.

Trzecie miejsce na liście to bóle głowy, na które często cierpią pracownicy biura. Według lekarzy migreny mogą być spowodowane obrzękiem mięśni szyjnych, a także migotaniem świetlówek.

Minimalna aktywność fizyczna i częste braki snu mogą prowadzić do przytłaczającej senności w miejscu pracy. W takim przypadku lekarze zalecają częstsze przebywanie na świeżym powietrzu i wcześniejsze pójście spać.

Osoby, które przez długi czas pracują przy komputerze, mają bardzo duże ryzyko zachorowania na zespół cieśni nadgarstka. Choroba ta jest formą zapalenia stawów rąk, które pojawia się po długotrwałej pracy z „myszką” i zajmuje piąte miejsce w rankingu.

Amerykańscy lekarze radzą zwracać jak największą uwagę na organizację swojego miejsca pracy. W końcu niewygodna postawa spowodowana złym ustawieniem krzesła, stołu i monitora prowadzi do napięcia mięśni pleców, szyi i ramion. W rezultacie pod koniec dnia pracy osoba jest fizycznie bardziej zmęczona niż górnik, który przepracował nocną zmianę.

Przynajmniej raz na sześć miesięcy w miejscu pracy musisz umyć klawiaturę, myszkę i stół. Lekarze nalegają na to, ostrzegając przed zagrożeniami zakaźnymi i wirusowymi. Na powierzchni klawiatury i myszy z czasem gromadzi się ogromna liczba chorobotwórczych drobnoustrojów.

Innym czynnikiem ryzyka dla pracowników biurowych jest konieczność patrzenia na monitor przez prawie całe osiem godzin dnia pracy. Lekarze ostrzegają, że brak odpoczynku dla oczu może prowadzić do znacznego pogorszenia ostrości wzroku. To niebezpieczeństwo jest na ósmym miejscu w rankingu.

W biurze nierzadko przesuwa się meble lub przestawia sprzęt. W takim przypadku należy przede wszystkim prawidłowo ocenić swoje możliwości, aby nie zranić pleców.

I wreszcie nagromadzenie kurzu w powietrzu zamyka listę biurowych nieszczęść. Aby sobie z tym poradzić, amerykańscy lekarze zalecają czyszczenie na mokro w pracy raz dziennie. W końcu kurz nie tylko szkodzi układowi oddechowemu, ale jest także nośnikiem drobnoustrojów.