Co zrobić żeby dostać pracę? Podpowiadamy!

Co zrobić, żeby dostać pracę? Jeśli zachowujesz się jak wszyscy inni, którzy szukają pracy, najprawdopodobniej ograniczasz się do tych samych działań. Poszukiwanie wakatów, sprawdzanie ogłoszeń, monitorowanie profesjonalnych magazynów związanych z Twoją dziedziną… pisanie świetnych listów motywacyjnych do CV, przygotowywanie pytań do rozmowy kwalifikacyjnej i nadzieja na najlepsze. Niestety, to nie wystarczy, aby pracodawca zwrócił na ciebie uwagę.

Co zrobić żeby dostać pracę? Praktyczne wskazówki

Co w takim razie zrobić, żeby zwrócić na siebie uwagę pracodawcy? Jest kilka porad, które możesz wprowadzić w życie przed kolejną rozmową kwalifikacyjną.

Zmień kąt widzenia

Spójrz na swoje CV z perspektywy właściciela dużej firmy. Czy jest w nim coś, co naprawdę może go zainteresować? CV powinno być otwarte i jasne: określ swoje stanowisko i opisz swoje najlepsze punkty. Ostrożnie, nie przesadzaj: lepiej skonkretyzować swoje osiągnięcia i skupić się na liczbie dostępnej do policzenia palców jednej ręki.

Wybij się z tłumu

Rekruterzy codziennie przeglądają setki listów motywacyjnych, życiorysów i portfolio. Uwaga – przeglądają, a nie czytają. Zadaniem specjalisty HR jest znalezienie kandydata bez poświęcania zbyt wiele czasu, bo jest sam, a kandydatów jest ogromna ilość.

Co można zrobić w tej sytuacji? Oczywiście idealnym rozwiązaniem jest zapoznanie się z osobą, która będzie recenzować Twoje CV. Ale nie każdy ma tyle szczęścia i nie zawsze, dlatego trzeba znaleźć sposób, aby się do niego „zbliżyć”. Postaraj się napisać do rekrutera mailem, znaleźć wydarzenia, które firma planuje i zaoferować pomoc w ich organizacji. Jeśli to możliwe, odwiedź obiekty firmy.

Najważniejsze, żeby się nie poddawać, być aktywnym i proaktywnym.