Praca zdalna bywa wyzwaniem? 10 przydatnych wskazówek dla osób pracujących w domu

Praca zdalna lub domowa w Polsce staje się dziś coraz bardziej popularna. JobNotice.pl opublikował 10 zasad, które pomogą skuteczniej pracować w domu i nie spędzać na tym zbyt wiele czasu.

  • Oddziel swoje miejsce pracy od relaksującej atmosfery reszty domu i ustal przejrzysty harmonogram pracy. Łatwiej więc psychologicznie wejść w rytm pracy i nie pogubić się w obowiązkach domowych.
  • Żadnych piżam i szlafroków. O wiele lepiej się ubrać, umyć, zjeść śniadanie, a potem zabrać się do pracy.
  • Zamknij drzwi do pokoju, w którym pracujesz. Nawet trochę otwarte drzwi, zapraszają domowników do wejścia i pogawędki.
  • Uporządkuj swój pulpit. Paradoksalnie – on pomaga utrzymać porządek w głowie i zwiększyć wydajność pracy.
  • Wyłącz telefon i powiadomienia o nowej poczcie. Jeśli Twoja praca nie jest bezpośrednio połączona z Internetem, lepiej go również wyłączyć.
  • Zrób 15 minut przerwy co godzinę. To wielokrotnie podnosi jakość pracy.
  • Bardzo ważne jest, aby zatrzymać się na czas. Jeśli planowana część pracy została już zakończona, nie siedź w miejscu pracy. 
  • Jeśli większość czasu pracy spędzasz przed monitorem, musisz wypijać co najmniej dwa litry wody dziennie. W końcu długie siedzenie przy komputerze prowadzi do odwodnienia organizmu.
  • Powinieneś jednocześnie pracować i słuchać muzyki tylko wtedy, gdy jest cicha i jest tłem, które podnosi na duchu.
  • Ilość pracy powinna być odpowiednio rozłożona przez cały tydzień pracy. Po pierwsze, pomoże to uniknąć pośpiechu w pracy. Po drugie, ograniczy liczbę godzin pracy, pozostawiając więcej czasu na życie.