Rozmowa o pracę kończy się niepowodzeniem? Zobacz dlaczego!

Rozmowa o pracę to moment zwrotny poszukiwania zatrudnienia. W teorii poszukiwanie pracy wygląda dość prosto: rozesłanie CV, rozmowa kwalifikacyjna, zatrudnienie. W praktyce wszystko jest znacznie bardziej skomplikowane. Dowiedz się typowych błędach osób poszukujących pracy.

Rozmowa o pracę – tu nie ma miejsca na błędy

Jeśli wysyłasz swoje CV od tygodni i nie ma odpowiedzi, oczywiste jest, że popełniono błąd w jego przygotowaniu.

Nie próbuj umieszczać w dokumencie wszystkich możliwych informacji o sobie. Ogranicz się do danych, które mogą być przydatne w wybranej pracy. Staraj się, aby Twoje CV było mniej wodniste i bardziej szczegółowe. Aby to zrobić, podaj nazwę firmy, w której pracowałeś wcześniej, stanowisko, zdobyte doświadczenie, swoje zasługi.

Face control

Niepewność w rozmowie to pewna droga do odrzucenia. Dlatego do rozmowy należy przygotować się wcześniej. Ważne jest, aby wybrać ubrania odpowiednie do wydarzenia. Przy pierwszym kontakcie nie należy stawiać wygórowanych wymagań dotyczących warunków pracy. Możesz o tym porozmawiać po tym, jak staniesz się profesjonalnym i wartościowym pracownikiem.

Odpowiadając na pytanie o swoje słabości, nie powinieneś od razu mówić o wszystkich swoich wadach i złych nawykach. Lepiej nazwij dokładnie te, które nie mogą wpłynąć na jakość Twojej pracy. Nie powinieneś zamieniać rozmowy kwalifikacyjnej w monolog, ani słuchać po cichu pracodawcy bez zadawania pytań. W obu przypadkach rozmowa kwalifikacyjna może nie zakończyć się na Twoją korzyść.